Beheer
Het bestuur is op de Algemene Leden Vergadering met algemene instemming gemachtigd het Financieel beheer, de Boekhouding en het Technisch Onderhoud en de Uitbesteding daarvan onder eigen beheer te nemen. Lopende en geplande zaken kunnen op deze wijze adequater worden behandeld. Daarnaast betekent dit een forse jaarlijkse kostenbesparing en een betere kostenbeheersing.
De boekhouding van de VvE is jaren naar alle tevredenheid gedaan door één van onze medebewoners. Nog niet eens zolang geleden heeft de penningmeester deze taak overgenomen. Het voordeel hiervan is dat de penningmeester altijd inzicht heeft in de meest recente stand van zaken en het bestuur op iedere bestuursvergadering bijpraat.
De officiële correspondentie van in- en uitgaande post verloopt via de secretaris van de VvE. Daarnaast zorgt de secretaris voor het notuleren op bestuursvergaderingen en de ALV en verzorgt hiervan de rapportages. Het actueel houden van adressenlijsten en het Register van Eigenaren en Gebruikers behoort tot de taken van de secretaris.
Het bestuur regelt alle lopende zaken, bespreekt financiële zaken, regelt incidenteel en gepland onderhoud via haar leveranciers en/of servicedienstverleners. Het Meer Jaren Onderhoud Plan en de daaraan gekoppeld de Meer Jaren Onderhoud Begroting voor een periode van vijftien jaar (2016-2031) worden door het bestuur opgesteld. Een jaarlijkse begroting, lopende juridische zaken, verzekeringen en/of taxatie van het gebouw worden eveneens geregeld. Het spreekt voor zich dat de organisatie van speciale, wel of niet noodzakelijk geachte, projecten zoals de aangebrachte anti-sliplaag op de galerijen en het laten installeren van automatische deuren voor de ingang, de hal en de galerijen tot de bestuurstaken behoren.
Verder is het bestuur verantwoordelijk voor de handhaving van het Huishoudelijk Reglement en de Statuten. Naar aanleiding van een aantal kadastrale wijzigingen met de partijen ProRail, WoonFriesland en de VvE Het Emplacement is de Splitsingsakte aangepast.